Sunday 3 November 2013

Pendapatan lebih RM10,000?? Lepasan SPM dan SURIRUMAH boleh ke???

Terdetik di hati hendak bercerita tentang latar belakang diri.Yelah asyik cerita tentang Shaklee pun bosan kan??

Saya Zaleha Abdul Razak,berasal dari Perak dan membesar di Sarawak. Berusia 24tahun. Dah berkahwin dan mempunyai seorang anak.(^_^) Latar pendidikan??? SPM je pun. Xda sekolah tinggi sangat.Tapi jangan judge book by its cover ye.Saya dulu pandai sekolah juga, tapi yelah jodoh awal mengahalang dari further my study.Tetapi xpa juga, Allah sebaik-baik perancang kan?? Rupanya ada hikmah disebalik apa yang berlaku.hehe

Sebelum kenal Shaklee, saya surirumah sepenuh masa. Sepenuhnya buat kerja rumah dan jaga anak.Bosan?? Memang bosan dan hanya para ibu je yang surirumah je faham.Lebih-lebih usia saya ni mempunyai rakan-rakan yang masih enjoy dengan kehidupan mereka. (mode jeles) tapi xpe...hehe

 
 
Mummy & Nur Andriana Mohd Iskandar


Jika cerita tentang kehidupan hampir 2 tahun lepas, sangat berbeza dengan kehidupan saya sekarang. Alhamdulillah, Shaklee banyak membantu, Ye betul!!! Shaklee banyak membantu saya. Dari surirumah yang 0 pendapatan mampu memperoleh 5 angka sebulan!!!

Actually ianya bukan berkisar tentang duit semata, tapi nikmatnya hidup bila kita mampu memberi. Kita mampu membahagiakan mereka yang kita sayang. Kita mampu!!! Ye Ayu yang dahulunya sekolah pun takat form 5 mampu membantu ibu bapa dalam meningkatkan ekonomi keluarga!!!
See?? Saya mampu menjadi anak yang membanggakan ibu bapa saya.Yang mana dulu saya bersedih tidak mampu membalas jasa mak bapa yang meletak harapan tinggi pada setiap anaknya. (alamak, sedih pulak!!!) huhu rasa gembira juga bila kita mampu membantu guna duit kita sendiri, x perlu nak minta tolong suami lagi.

Lagi satu, part ni saya suka,kalau dulu tu, nak beli apa2 mesti Tanya suami, suruh suami belikan, tapi sekarang, housewife pun ada duit sendiri tau..hehe, x perlu nak minta2.

Saya x cakap yang saya dah Berjaya pun, tapi jika ada para surirumah yang berminat menjana pendapatan dari rumah.Owh ye, lupa bagitau, saya buat Shaklee sepenuhnya dari rumah, sebab kalau saya perlu keluar-keluar ni, suami x izinkan lagipun anak xda siapa yang jaga.hehe..so ianya memudahkan kita as a mom dan housewife.

 
Yang ni Sharing dari saya.
Sesuatu yang saya x jangka saya boleh buat 2 tahun lepas
Abaikan tentang pengurangan berat tu ye.(^_^)
Almaklum nak slim.


Zaaaassss!!! Nampak saya terus cerita tentang kejayaan. Nak tau macamana saya bermula??
Klise sikit, TIADA KEJAYAAN TANPA PENAT LELAH DAN PENGORBANAN. (^_^)

Kalau expect bulan ni join terus nak income berangka-angka memang x boleh lah. 1st bonus Ayu dalam Shaklee pun RM106 je pun..hehe malahan jika pembaca kenal para master Shaklee yang lain pun, cheque pertama mereka ada yang puluhan je tau!! menang lagi saya dapat 3 angka A,k.a ratusan..hehe Tetapi kena slowly naik, kita bukan di takuk yang sama setiap kali dan bulan.Jika betul group yang membimbing, jika kena dan serasi cara upline yang mengajar,ANDA pasti antara yang sedang menuju puncak.

Pilih group yang betul amat penting tau. Kalau saya secara peribadi, Group saya iaitu group under Jutawan. Dalam tu ramai yang proaktif,ramai yang jika memberi pendapat membuahkan ayat-ayat yang positif, ramai yang saling menyokong, membuatkan cara berfikir saya juga turut berubah. Saya jadi lebih positif, Benar kata orang, bergaullah dengan mereka yang kaya/bijak dan hebat, nescaya cepat atau lambat, anda akan menjadi seperti mereka. Sebab apa?? Jika mereka yakin, kita terpengaruh untuk turut yakin dalam tindak tanduk kita.Pendek kata kita terpengaruh!!!hehe OKlah kiranya jika kita terpengaruh dengan kawan yang baik dari yang memusnahkan,ye tak?? hihi

Xnak join direct under Ayu pun xpa, tapi Ayu ikhlas pada pembaca yang membaca, jika berminat untuk menjana pendapatan, Shaklee boleh jadi pilihan anda.



 
Suami tulang belakang saya.
Thanks Mohd Iskandar Abdullah.
 
 
Sekian Coretan saya petang ahad ni..(^_^)




 
 
 
 
 
 



No comments:

Post a Comment

You might love this